Belg kan in eindejaarsperiode gratis 1,828 miljoen euro aan lokale doelen schenken

Belgische primeur: Trooper lanceert eerste browser die lokale doelen steunt

DIT PERSBERICHT STAAT ONDER EMBARGO TOT 30 NOVEMBER 2023

De eindejaarsperiode is vollop aan de gang en dat betekent dat we weer massaal shoppen. Maar dit jaar hoef je je niet meer schuldig te voelen tijdens de cadeautjesmaanden. Trooper, de organisatie die Belgische verenigingen en goede doelen helpt om geld in te zamelen, lanceert namelijk een eigen browser waarmee je jouw favoriete vereniging en goed doel kan steunen zonder dat het één cent extra kost. Ideaal om verenigingen te ondersteunen die vandaag hun handen al vol hebben om hun werking draaiende te houden.

SHOPPEN MET IMPACT

De feestelijke maand december met eerst Sinterklaas en dan Kerst is traditioneel het startschot van dé shoppingmaand bij uitstek. Het gemiddelde bedrag dat de Belgen daarbij online uitgeven* zit al jaren in de lift. In het vierde kwartaal van 2022 werden 45,7 miljoen online aankopen afgerond. Dat is 14% meer dan in dezelfde periode vorig jaar en 12% van alle aankopen binnen de totale markt. ​ Dit jaar hoef je je als shopper niet meer schuldig te voelen voor de vele aangekochte cadeaus. Want met de nieuwe Trooper Browser, kunnen aankopen al snel extra commissie opleveren voor jouw favoriete lokale goede doel. ​

1, 828 MILJOEN EURO VOOR ​ HET GOEDE DOEL - HOE WERKT HET?

Trooper lanceert de eerste Belgische browser die geld opbrengt voor verenigingen en goede doelen. Zij moedigen kopers aan om via de app hun aankopen te doen en bewust te kiezen voor de meer dan 1000 partnerwebshops waaronder Bol.com, Torfs, Coolblue, JBC, ZEB, Center Parcs, Booking.com,Ici Paris XL, Ikea, .... Deze webshops engageren zich namelijk om een percentje van hun winst (gemiddeld 4% van het aankoopbedrag) af te staat aan een lokaal doel naar keuze, zonder dat het jou één cent extra kost. Zo kan de Belg de laatste drie maand van het jaar 1, 828 miljoen euro** schenken aan lokale doelen en verenigingen die alle ondersteuning kunnen gebruiken. ​

GEBRUIKSGEMAK

Een van de grootste voordelen van het gebruik van de Trooper Browser is dat het een eenvoudige en makkelijke manier is om je vereniging te steunen, zonder dat je veel moeite moet doen. De Trooper Browser legt als het ware een laagje bovenop de standaardbrowser van je computer of smartphone. Je zoekresultaten blijven volledig hetzelfde als in je huidige browser, maar je krijgt een logo bij Trooper partnerwebshops die bij een aankoop automatisch commissie opleveren aan jouw favoriete vereniging.

Sreenshots Trooper Browser

DUURZAAM SURFEN

Indien je op een eenvoudige manier maatschappelijke impact wil hebben, is de Trooper Browser een goed alternatief voor je huidige browser. Met 1 simpele klik stel je hem in als standaardbrowser en gebruik je hem vanaf nu voor al je zoekopdrachten en online aankopen. Je steunt er goede doelen en verenigingen mee en draagt tegelijkertijd bij aan positieve veranderingen in de samenleving.

Praktische informatie

Je kan de browser hier downloaden. De app is vanaf nu gratis beschikbaar voor IPhone en Android gebruikers.

Ook Studio 100, KBC & Play media zetten hun schouders mee onder dit project, om op die manier het verenigingsleven in België een duwtje in de rug te geven.

Bron:

* BeCommerce Market Monitor

** BeCommerce Market Monitor  (45,7 miljoen € omzet Q4* 4% gemiddelde commissie geeft 1, 828 miljoen euro potentiële commissie)

Vragen? Meer info?

Aurelie Cordier

PR Trooper

Trooper (www.trooper.be) is een digitale scale-up die verenigingen financieel wil ondersteunen. Dit doet het ​ door de online koopkracht van de leden van meer dan 12 000 verenigingen bijeen te brengen op zijn platform. Trooper slaat de brug tussen de leden van verenigingen en de grootste e-commercespelers van België (Booking.com, Bol.com, Coolblue.be, Krefel.be, Bookspot.be,…) en andere sterke merken zoals Delhaize, Jules Destrooper, Cornet,… ​

Trooper wordt ondersteund door Studio 100 en KBC als aandeelhouders en vertegenwoordiger in de Raad van bestuur. ​

Sinds de lancering in 2015 heeft Trooper ​ al meer dan 6,5 miljoen euro aan verengingen en goede doelen bezorgd.