Jules Destrooper schenkt € 234.493 aan lokale verenigingen en goede doelen via Trooper

Grimbergen – 23 november 2022

Dat Jules Destrooper een hart voor verenigingen en goede doelen heeft, is al jaren bekend. Na een succesvolle eerste editie in 2021 waarbij verenigingen maar liefst € 151.000 opgehaald hebben, heeft de Belgische koekjesfabrikant nu voor de tweede keer de handen in elkaar geslagen met Trooper. En met een mooi resultaat: Jules Destrooper schenkt maar liefst € 234.493 aan 442 verenigingen en goede doelen. Zij zamelden het geld in via een Jules Destrooper koekjesverkoop met Trooper.

442 VERENIGINGEN EN GOEDE DOELEN NAMEN DEEL

De actie werd gesmaakt, want 442 verenigingen en goede doelen, verspreid over heel België, namen deel aan de koekjesverkoop. Zij gingen de boer op en verkochten gedurende 1 maand 4 verschillende koekjesdozen/-pakketten ten voordele van hun vereniging. Dit kon offline door de verkoop van de koekjes op een training, samenkomst, eetfestijn,… ​ maar ook online, want elke deelnemende vereniging kreeg toegang tot een webshop waarin de koekjesdozen/-pakketten door hun leden en sympathisanten gekocht konden worden. De verenigingen konden de verkoop zelf opvolgen via hun account op trooper.be.

Jeugdkoor Cantamico Plus uit Grimbergen zamelde € 1975 in met hun koekjesverkoop

MOOIE OPBRENGST VAN € 234.493

Per verkochte koekjesdoos gaf Jules Destrooper de verenigingen een straffe commissie van gemiddeld € 5. Dit motiveerde 442 verenigingen om met de actie aan de slag te gaan & samen maar liefst 45.274 koekjesdozen / - pakketten te verkopen, wat de totale opbrengst voor verenigingen op € 234.493 bracht.

De vereniging die het meeste koekjes verkocht was gym- en dansclub WIK Oostende. Zij verkochten maar liefst 744 producten, waardoor ze naast een mooie marge ook nog een luchtballonvaart voor 8 personen wonnen, geschonken door Jules Destrooper.

Jos Donvil, ​ Trooper: “De Jules Destrooper-actie was een gigantisch succes. Het was ons doel om dit jaar sowieso meer geld aan de verenigingen te bezorgen, maar € 80.000 boven het resultaat van vorig jaar is fenomenaal. Via trooper.be kan iedereen die online shopt trouwens het hele jaar door geld inzamelen voor een vereniging of goed doel naar keuze zonder dat het jou als koper ook maar één eurocent meer kost, acties als deze zijn een mooie aanvulling. Je vereniging aansluiten bij Trooper kan gratis.”

EINDE PERSBERICHT

Elke vereniging of goed doel legde haar eigen accent met deze actie en spaart voor haar eigen doel. Wij brengen jullie graag met hen in contact voor meer informatie.

Contacteer ons voor meer vragen of een interview met Trooper / Jules Destrooper op: 0475/66.43.03 of [email protected].