Trooper zet de volgende stap in digitalisering fundraising

Crowdselling vervoegt Trooper

Grimbergen, 30 oktober 2023

Begin 2020 lanceerde Aalstenaar Lukas Van Orshoven Crowdselling, een marktplaats voor non-profits. Vandaag gaat Crowdselling de verenigingsorganisatie Trooper versterken, zodat het voor de meer dan 10 600 Trooperverenigingen mogelijk wordt om gemakkelijk een verkoopactie te starten met een eigen gratis webshop.

VROEGERE CROWDSELLING VERSTERKT TROOPER

Strategisch adviseur Jos Donvil: “Zowel Trooper als Crowdselling hebben hetzelfde doel: meer geld inzamelen voor verenigingen en goede doelen. We ontdekten al snel dat we heel complementair waren: het Crowdselling platform is technisch sterk uitgekiend, terwijl Trooper heel sterk is in het opzetten van partnerships met grote merken & het opzetten van sterke campagnes.”
"Het leek ons dan ook vanzelfsprekend dat we samen veel meer zouden kunnen betekenen voor lokale doelen. Ik ben zelf developer en ben ondertussen ook binnen het Trooperteam aan de slag. Op die manier kunnen we de integratie optimaliseren & kan ik ook mijn schouders zetten onder de andere fundraising activiteiten die Trooper aanbiedt." aldus oprichter van Crowdselling, Lukas Van Orshoven.

DIGITALISERING VERKOOPACTIES VOOR VERENIGINGEN

Met dit online platform kunnen verenigingen, scholen en andere non-profits makkelijker aan fondsenverwerving doen. Het gebruiksgemak staat hierbij centraal: de organisaties kiezen uit een reeks producten die ze willen verkopen aan hun leden en sympathisanten, zetten dan via het platform eenvoudig een webshop op en worden ondersteund bij de verdeling van de producten.

Voor verenigingen is het opzetten van een verkoopactie via Trooper volledig gratis, zij moeten geen stukje van de winst afgeven. Op die manier ontstaat er een Win-Win-Win: verenigingen ontvangen een stevige commissie, de productaanbieders een extra verkoopskanaal en de mogelijkheid om aan lokale sponsoring te doen en leden en sympathisanten ontvangen een product zonder dat het hun één cent extra kost.

Trooper.be/webshop

€ 335 338 NAAR VERENIGINGEN DANKZIJ VERKOOPSTUNT VAN JULES DESTROOPER

Dat verenigingen nood aan steun hebben bewijst de recente stunt van Trooper met koekjesfabrikant Jules Destrooper. Hierbij hebben 538 verenigingen samen 335 338 euro commissie ingezameld. Door de integratie van de software van Crowdselling binnen Trooper kunnen verenigingen nu ook tal van andere producten verkopen, op het moment dat hen past binnen een sterk ontwikkeld digitaal platform.

HOE ZET JE EEN VERKOOPACTIE MET TROOPER OP?

1. Registreer je gratis via trooper.be/webshop
  2. Kies het product dat je wil verkopen
  3. Verkoop online
  4. Promoot je webshop met het kant-en klaar communicatiemateriaal van Trooper
  5. Je bestellingen worden gratis bij jouw vereniging geleverd

Katrien Crabbe

Marketing manager, Trooper
Jos Donvil

Stategisch adviseur, Trooper

Trooper (www.trooper.be) is een digitale scale-up die verenigingen financieel wil ondersteunen. Dit doet het ​ door de online koopkracht van de leden van meer dan 12 000 verenigingen bijeen te brengen op zijn platform. Trooper slaat de brug tussen de leden van verenigingen en de grootste e-commercespelers van België (Booking.com, Bol.com, Coolblue.be, Krefel.be, Bookspot.be,…) en andere sterke merken zoals Delhaize, Jules Destrooper, Cornet,… ​

Trooper wordt ondersteund door Studio 100 en KBC als aandeelhouders en vertegenwoordiger in de Raad van bestuur. ​

Sinds de lancering in 2015 heeft Trooper ​ al meer dan 6,5 miljoen euro aan verengingen en goede doelen bezorgd.